Ayurveda si practica yoga intr-o abordare simpla

Asana (postura corporala) este in principal, destinata echilibrarii corpului fizic, executata in mod static, sau dinamic, pentru a elibera tensiunile, stresul, pentru a mari flexibilitatea, maximizand si creand o curgere a energiei in tot corpul.

Ideea este ca prin aceasta curgere de energie, focalizata sau mai degraba, maximizata orin procesul atentiei, se pot obtine adevarate imbunatatiri la nivel nu doar de vitalitate, factorul principal al sanatatii, dar si echilibrare la nivel emotional si mental.
Important este sa stim exact care este curgerea energiei, cum circula aceasta si ce zone sunt practic scaldate in ea.
Intreaga energie circula prin canale energetice, invizibile la nivel fizic, dar existente la nivel subtil.
Este adevarat ca o postura abordata gresit, poate cauza stresuri sau chiar blocand aceste fulxuri energetice, cauzand disconfort si reducand functionalitatea corpului fizic.

Din punct de vedere Ayurvedic, Asana si Pranayama ar trebui practicate zilnic, pentru minim 30 minute, pentru a preveni acumularea unei anumite dosha in exces, spre care avem o tendinta naturala.

De exemplu:
- tipologia Vata, cea care este in general agitata si nu se poate focaliza mental usor, ar trebui sa practice mai mult asana statice,
- tipologia Kapha, care este sedentara in general si se misca lent, avand tendinta spre inertie, gaseste beneficii prin practica unor tehnici yoga mai active, incluzand aici Ashtanga Yoga
- tipologia Pitta, care este in general hipercactiva, isi iese din fire foarte usor si are calitati de lider, are nevoie de asana care sa racoreasca si sa tempereze.

Toate explicatiile de mai sus sunt valabile in cazul persoanelor care au in exces doshele enumerate.

In cazul in care ne dorim sa crestem acele dosha in mod constient, atunci situatia se schimba astfel:
- pentru cresterea Vata dosha se recomanda animite tehnici pranayama, posturi de flexibilizarea yin yoga
- pentru cresterea Pitta dosha se recomanda posturi active, posturi care extind zona abdominala pentru a elibera tensiunile si a creste focul digestiv, precum si tehnici pranayama specifice
- pentru cresterea Kapha dosha se recomanda posturi statice, yin yoga, meditatia.

Namaste

Write a comment