Punctul de echilibru personal; cum il descoperim si cum il folosim?

Punctul de echilibru personal si obtinerea unei centrari, in cativa pasi

Poate ca am putea afirma ceva de genul: eu nu cred ca am asa ceva! Dar cel mai probabil, nu ne-am dat seama de aceasta pana acum, pentru ca suntem diferiti si relationam/experimentam functie de acest punct de echilibru in care noua ne este confortabil si bine.

Punctul de echilibru poate fi diferit: la unii este in abdomen, la altii in piept, la altii in zona capului.

De fapt ce este punctul de echilibru? 
Cu certitudine este acel punct in care ne simtim ''acasa'', acolo unde ne simtim completi, extragandu-ne forta personala, starea de bine si de unde putem sau mai bine zis, simtim ca putem sa actionam eficient si cat de armonios cu putinta. Nu exista punctul de echilibru perfect sau cel mai bun! Hai sa vedem cum putem face sa descoperim si sa folosim acest punct de echilibru?

Pasul 1: detectarea punctului de echilibru personal
Cea mai simpla modalitate de gasire a acestui punct de echilibru este sa stam relaxati (o putem face intinsi sau pur si simplu stand comod intr-un fotoliu) si sa ne mutam atentia pe rand in aceste 3 zone pt minim 2 minute: abdomen, piept si cap. Acolo unde simtim stare de bine si confort, reprezinta punctul nostru de echilibru.
Pentru mai multa siguranta repetam exercitiul, pana cand avem dovada repetitiva a acestui punct.

Pasul 2: obtinerea centrarii si a echilibrului
Nu e nevoie de experienta in yoga, dar este necesar sa avem cunostinte minime despre chakre:
* Muladhara se afla in zona perineului,
* Svadishtana deasupra osului pubian,
* Manipura se afla in zona ombilicului (cf Hatha yoga Pradipika, Manipura=Nabhi chakra, unde Nabhi=ombilic in sanscrita),
* Anahata in zona pieptului,
* Vishuddha in zona gatului,
* Ajna in mijlocul fruntii,
* Sahasrara in crestetul capului

Tehnica de centrare

Exercitiul presupune corelarea atentiei cu respiratia prin chakre de jos in sus si de sus in jos, astfel:
ne asezam pe un scaun cu spatele drept si pe cat posibil nelipit de spatar, talpile pe podea, palmele pe genunchi, asezate cu fata in sus. Incepem sa respiram pur si simplu prin fiecare chakra, de la Muladhara spre Sahasrara.
Alegem un numar de respiratii pe fiecare chakra, minim 10. Cu alte cuvinte, acest numar de respiratii se pastreaza pentru fiecare chakra in parte!
Cum respiram? EXACT ca si cand narile noastre ar fi situate in chakra respectiva si pe acolo intra aerul. Nu conteaza ca narile noastre sunt la nivelul capului, ci atentia care este focus in chakra respectiva, ducand energia fix acolo unde ne concentram  Vom simti cum chakrele se energizeaza pe rand. Daca nu stim ce presupune aceasta sau credem ca nu simtim energia, ramanem atenti pe senzatia de incalzire sau poate racoare, poate simtim furnicaturi sau o senzatie de spatiu, de dilatare in zona respectiva. Este diferit de la o persoana la alta si, din nou, nu exista o reteta unica de a simti energia.

Pasul 3:
Centrarea se face pastrand atentia stricta in zona punctului personal de echilibru. Respiram imaginandu-ne cum din acel punct de echilibru personal se deschid doua tuburi in sensuri opuse: sus-jos.
Pe inspiratie absorbim energie din ambele sensuri exact ca 2 furtune de aspirator, iar pe expiratie o concentram in punctul de echilibru.
Respiratia se face pe durata a minim 3 minute.

Spor la practica!

Namaste

Write a comment