Odata ce incepi practica Yoga Traditionala, ai toate sansele sa te indragostesti de ea si sa devina curand un stil de viata. O sa iti spun cateva ingrediente speciale care te vor ajuta sa abordezi practica personala; poate le stii deja, poate te vor inspira sa cauti un ‘’coach’’ in Yoga Traditionala sau poate iti vor fi sursa de inspiratie:

  1. Daca vorbim despe abordarea Hatha Yoga, o postura, asana, pentru a fi considerata reusita este necesar a fi abordata pe o perioada destul de lunga, evident mai lunga de 3-5 respiratii. Este adevarat ca o clasa in prezent, dureaza in general intre 60-90 minute, arareori mai mult. Din acest motiv, este destul de greu sa faci mai multe asane si sa le si mentii pe fiecare undeva la un minim 8 minute cel putin. Primele efecte la nivelul sanatatii, energiei, laturii emotionale, mentale si spirituale, au loc la cel putin 8-9 minute de practica sistematica per asana, preferabil chiar si mai mult.
  2. Conform lui Patanjali, mentinerea posturii se face la modul relaxant, fara efort, cu grija insa sa nu adormi in ea J Daca insa te chinui, te doare corpul sau respiri sacadat in postura, atunci acea asana este lipsita de efecte energetice si spirituale, iar mentinerea ei nu depaseste nivelul de fitness.
  3. Cum respiri in asana? Stiu ca sunt persoane care respira sacadat, altii profund, unii abordeaza respiratia Ujjyai. Conform insa traditiei, tot Patanjali mentioneaza ca, pe cat posibil atunci cand stai in asana sa nu respiri. Evident ca in mod normal, obisnuit, omul nu poate ramane mult timp fara a respira. Care este de fapt secretul? Patanjali se refera la capacitatea de a te interioriza, la a fi atat de absorbit de ceea ce faci, incat sa ajungi sa uiti a respira. Ai observat ca atunci cand te uiti la un film si este o secventa super captivanta uiti sa respiri pentru un timp foarte lung? Atunci esti atat de captivat de ceea ce vezi, incat te identifici perfect cu scena respectiva si…respiratia se suspenda. Exact in acelasi fel, atunci cand pastrezi atentia intreaga asupra a ceea ce faci si ‘’descoperi’’ ce se intampla in corpul, energia, mintea si emotiile tale, respiratia tinde sa devina atat de rara, incat exista reale momente de suspendare. Sa nu uitam ca o respiratie agitata reflecta de fapt, agitatia mintii.
  4. Este necesara concentrarea mintii atunci cand practici Yoga Traditionala? DA! Gandeste-te logic: atunci cand conduci, daca atentia ta se indreapta in alta parte, automat masina se va duce in directia in care privesti sau cu alte cuvinte esti atent. Daca tii minte ca acolo unde se indreapta atentia, acolo se duce energia si de acolo iti iei rezultatele, cel mai probabil nu vei mai practica niciodata yoga doar de dragul miscarii. Toate vin la pachet “promotional” cu cel mai mic efort: corp, energie, minte, emotii si spiritualitate… ce ti-ai putea dori mai mult?
  5. Cunoaste efectele posturilor pe care le faci, a energiilor care circula prin corpul tau, iar la sfarsitul practicii fiecarei asana nu te grabi sa abordezi o alta, pana cand nu faci o scurta meditatie de aproximativ 1 minut, timp in care sa evaluezi efectele rezultate din practica respectiva. La ce iti foloseste asta? Cam cati oameni cunosti sa fie constienti de corpul lor? Sa simta care sunt necesitatile adevarate, sa simta cand a inceput sau a plecat o durere, sa produca la comanda o schimbare in emotiile lor (mai ales daca traiesc repetitiv stari proaste)? Daca faci o lista cu starile pe care le traiesti zilnic pe parcursul unei saptamani, vei constata ca cel mai probabil traiesti si retraiesti nu mai mult de 10-12 stari in general. Nu e cam putin? Te multumesti doar cu atat? Fiecare asana abordata traditional, aduce stari emotionale diferite ce pot fi cultivate, insa aceasta inseamna deja nivel de maestrie! Prin cunoastere aprofundata si prin practica poti ajunge la performanta unei schimbari automate a starilor pe care vrei sa le traiesti, sau sa le accesezi. Asa-i ca te incanta asta? Cat de minunat sa poti trai starea de libertate interioara cand vrei sau daca ai nevoie de vointa sa o poti accesa aproape instantaneu, ori o stare afectiva, de concentrare a mintii si inca atatea altele… Si cu atat de putin efort, doar prin practicarea Traditionala Yoga.

Ayurveda:

Motto: ”Daca as fi cunoscut de la inceputul practicii mele in yoga aceste informatii de baza din Ayurveda, as fi scutit multe framantari despre nereusite, intrebari inutile si as fi adaptat practica personala yoga mai repede, spre reusita catre ceea ce doresc sa obtin” - Dana Tupa.

Vom face impreuna primii pasi catre o forma de stiinta a vietii, straveche, empirica, dar aplicabila chiar si in epoca moderna a computerelor.

Toata intelepciunea Ayurveda are la baza echilibrul a trei Dosha (umori): Kapha, Pitta si Vata, acest echilibru fiind aducator de sanatate, longevitate, energie, fericire.

In cadrul diverselor sesiuni sau workshopuri, determinam practic constitutia personala, prin care vei intelege mai multe despre corpul tau, felul in care este structurat, felul in care gandesti sau ai predilectii spre a manca fix anumite lucruri.

Sanatatea deplina este un deziderat greu de atins? Este obligatoriu ca batranetea sa vina la pachet cu boala si degradarea?

Organismul uman – structurat dupa modelul cuantic.

Longevitatea si energia personala, cai de obtinere:

  • Prana
  • Ojas
  • Tejas
  • Yoga

Cele trei umori si sistemul individual:

  • Persoane la care predomina aerul
  • Persoane la care predomina bila
  • Persoane la care predomina limfa

Cum se echilibreaza cele trei Dosha?

Cele trei GUNA si hrana corespondenta:

  • Sattva
  • Rajas
  • Tamas

Hrana si anotimpurile:

  • Alimente pentru primavara
  • Alimente pentru vara
  • Alimente pentru toamna
  • Alimente pentru iarna

Namaste!

Close